Followers

Pages

Tuesday, April 23, 2013

Diri Aku.




Dalam diri ini
Aku masih mencari-cari
Apa yang ada pada diriku,
Semakin dicari semakin tidak pasti

Namun,
Itu bukan urusanku,
Namun ia urusan sang Pencipta Langit Dan Bumi.
Apa lah layakku untuk menentukan itu ini,
Sesungguhnya Allah lah yang layak untuk diri ini.

Yang pasti,
Aku tidak punya apa-apa,
Ilmu pun sekecil cuma,
Iman teraba-raba,
Quran hanya secarik cuma di dada.

Aku hanya mampu menangis,
Bila melihat lembaran itu,
Menjadi penemanku siang malam,
Menjadi perantara saksi antara diriku padaMU,
Namun apa yang aku amal dari helaian itu.??

Aku hanya penumpang cuma,
Tak punya apa-apa,
Sekelumit pun tiada,
Kerana aku hanya insan yang hina.

Allah bangkitkan lah aku dengan wahyu yang kau turunkan kepada Junjungan Nabi Muhammad ini. Nasihatkan lah aku, bersihkan lah aku dari dosa-dosa. Sesungguhnya cahaya tidak mampu meresap pada jiwa yang banyak dosa.

-Astaghfirullah3x-



Thursday, April 18, 2013

Rencah Kehidupan

Bismillah.

Fatrah imtihan. Satu persatu ujian menyinggah kehidupan. Pelbagai corak warna menyinggah hati.

Bukak Al-Quran Surah As-Syuura: 30

Dan apa musibah yang menimpa kamu maka adalah disebabkan oleh perbuatan tanganmu sendiri, dan Allah memaafkan sebahagian besar (dari kesalahan-kesalahanmu.)

Hasbunallah wa ni'mal wakil.

Seandainya boleh dikira,berapa banyak kesalahan-kesalahan hamba yang sudah Allah ampunkan, pasti tidak terbanding dengan kafarah yang Dia kirimkan. Betapa ALLAH Maha lembut kepada hamba-hambanya terimakasih ya ALLAH.

Rasa semangat bila teringatkan bahawa ALLAH sangat2 sayang kita. Bila kita leka, ALLAH bagi ujian sikit supaya kita selalu ingat ALLAH. ALLAH tak nak kita hanyut, Allah sedarkan kita.Apa lagi, sangka lah baik2 kepada ALLAH ta'ala.

Bismillahi Tawakaltu 'Ala ALLAH,

Allahumma Yassir Kama Tua'ssir, AMIN Ya Rabbal Alamin.

Sunday, April 14, 2013

Tarikh imtihan da keluar~

Bismillah.

Rasa kelat ada pahit ada manis ada bila sesuatu yang ditunggu akhirnya terjawab. Jadual imtihan dah keluar, i.Allah Al-Quran yang dihafaz diperkemas, persediaan dirapi. Allahumma Yassir Kama Tu'assir.