Followers


Pages

Tuesday, April 23, 2013

Diri Aku.




Dalam diri ini
Aku masih mencari-cari
Apa yang ada pada diriku,
Semakin dicari semakin tidak pasti

Namun,
Itu bukan urusanku,
Namun ia urusan sang Pencipta Langit Dan Bumi.
Apa lah layakku untuk menentukan itu ini,
Sesungguhnya Allah lah yang layak untuk diri ini.

Yang pasti,
Aku tidak punya apa-apa,
Ilmu pun sekecil cuma,
Iman teraba-raba,
Quran hanya secarik cuma di dada.

Aku hanya mampu menangis,
Bila melihat lembaran itu,
Menjadi penemanku siang malam,
Menjadi perantara saksi antara diriku padaMU,
Namun apa yang aku amal dari helaian itu.??

Aku hanya penumpang cuma,
Tak punya apa-apa,
Sekelumit pun tiada,
Kerana aku hanya insan yang hina.

Allah bangkitkan lah aku dengan wahyu yang kau turunkan kepada Junjungan Nabi Muhammad ini. Nasihatkan lah aku, bersihkan lah aku dari dosa-dosa. Sesungguhnya cahaya tidak mampu meresap pada jiwa yang banyak dosa.

-Astaghfirullah3x-



2 comments:

  1. Alhamdulillah, ALLAH masih mmberikan kita sepasang mata utk "menangis"... mudah-mudahan dgn air mata yg mengalir itu ia mmbersihkan hati kita dn mnjadi kesaksian diatas taubat kita.

    ~siapalah kita utk "mengemudi" bahtera takdir ilahi, kita hanya hambaNYA. Namun dicelah kekuasaanNYA DIA masih mmberikan kita peluang.... dgn "USAHA" dan "DOA".

    ReplyDelete
  2. :) insyaAllah.. sama2 la kita..bkn mudah utkk istiqamah. tp xmustahil klu kita usaha.

    ReplyDelete