Followers

Pages

Sunday, May 2, 2010

mAnUSia SeMakin KejaM

Memang..sekarang manusia memang kejam.. Betulla bila disingkap balik dari kalam Allah bahawa kemusnahan dunia berpunca dari tangan manusia sendiri..Tengok..bukan dari orang lain pun kan.. Yang sedihnya masyarakat dunia sekarang kecoh dengan isu anak2 dibuang dimana2..kesianla..mana yer mereka letak perasaan mereka..Sayu la bila tengok baby2 comel yang tak berdosa dibuang.. Yang jumpa hidup2 alhamdulillah selamat la.. tapi yang dah tidak bernyawa..kesian laa.. Bayangkan betapa seksanya bayi2 ini. Terbayang2 tangisan2 anak2 kecil dalam keadaan kesakitan kena gigit dengan semut ke apa ker..Sedih3..



Kenapa la mereka sanggup membuat bayi2 ini sedemikian.. mereka takda hati ker, perasaan ker..haiwan pun sayangkan anaknya..Ni manusia yang berakal boleh sanggup buang bayi. Bunuh bayi yang berdosa. Sampai hati..isk2.. hendak kata zaman sekarang jahiliah tidak la pulak..

Tersingkap lagi cerita waktu zaman2 Arab Jahiliah..Mereka menindas2 kaum wanita. Kanak2 perempuan dan bayi ditanam hidup2 kerana mereka mempercayai perempuan memberi kehinaan kepada mereka. Saidina Umar sendiri pernah membunuh anak perempuan.. Tapi setelah Islam itulah yang paling mendukacitakan Saidina Umar kerana kejahilannya.



Tapi kisah itu waktu zaman jahiliah baginda..tapi zaman sekarang ni Islam dah semakin menyebar luas..tak kan duk jahil2 lagi..marah pun ada geramm pun ada.. Dah Allah melarang supaya jangan dekati zina. Baru larangan dekati apatah lagi berzina. Sah2 la haram.. Nauzubillah.. Mungkin ini la tanda2 kiamat.. Sebab tu la Allah turunkan bala banyak kat dunia ni. Tapi kita still lagi tak insaf2..



tengok2..ni salah satu gambar kekejaman manusia yang tak berhati perut ni.. Nak buh banyak2 pun tak sanggup..sedih.. Ayuhlah bermuhasabah.. Jangan buat apa yang Allah larang sebab ada hikmah disebaliknya.. Tengok..bila dah buat benda yang diharamkan oleh Allah macamni la jadik nyaa. Jauhi zina..Janganlah jadi manusia yang kejam..yakni teruk dari binatang.. Mari kita mencari redha ilahi..Moga2 menjadi peringatan buat kita semua~~



No comments:

Post a Comment