Followers


Pages

Thursday, November 25, 2010

Zaman Dahulu KAla~~

Salam...

Sudah lama rasanya xupdate blog ni..alhamdulillah harini berkesempatan jgak akhirnya nk update..terfikir lak zaman dulu...sekadar nak mengimbau zaman kanak2..

Betul la seperti Islam katakan..Anak2 lahir bagaikan kain putih kan?? Jdi ibu bapa lah yang mencorakkan dan mewarnainya..Macam tula jugak mak dan ayahku..Ok,nama emakku ialah Zaiton dan nama ayahku Saidin..Inilah buah hatiku yang selama ni membesarkanku.Waktu kecik2 dulu, aku ni seorang yang pasif, setiap perbuatan aku mesti diajar makku.Kalau tidak, lain yang aku buat tanpa berfikir.

Antaranya

@ Faham2 la masuk sekolah rendah,waktu darjah satu,mak akan ajar step by step,pensel letak kat mana,macam2 lagilah. Serba tak tahula katakan, nak jadikan cerita, sampai ,aku dibekalkan nasi untuk waktu rehat. Aku yang kanak2 tak tahu apa2..waktu rehat bawak bekal yang aku bawak tu ke kantin. Dengan xdak perasan aku bkak penutup tupperware macam nak bukak buku...apalagi..xmakan la jawabnya,sbb makanan dah tumpah kesemuanya.Ish3..kesian2..:)Nasib baik la ada jiran aku,(mak dia kenal aku) belikan nasi dkat aku, dapat jugak makan..alahai budak2..

@ Kalau dirumah pulak,nak study dan buat kerja sekolah skalipun..kena mak tengok dan teman,kalu tak alamat nya aku rasa mungkin xbuat kerja sekolah. Aku bukan tak reti buat,cuma bila aku jawab satu demi satu soalan..Aku jawab sambil tgok mak.Kalau mak kata betul, baru beralih ke jawapan seterusnya..HEE..:))

@Kalau nak main2 lak..AKU yang kena buli..huhu..diorang kata kalau nak berkawan kena bagi pinjam basikal..waktu tu pulak, basikal aku masih baru, jadi diorang naik dan aku kejar dengan seronoknya.Padahal pastu bukan diorang nak kawan pun..huhu..:'(

Ini antaranya lah..banyak lagi kalau nak ikutkan..Semuanya indah2..Zaman kanak2 yang hatinya putih bersih, tak tahu benda baik dan buruk. Sungguh mulia martabat kanak2 kan..:)Saya ucapkan terima kasih kepada mak dan ayah yang tidak berputus asa menjaga diriku hingga kini.

3 comments:

  1. MasyaALLAH cumelnya :).... *nk pinjam gak bsikal tu...

    ReplyDelete
  2. astaghfirullah, zaman bila taip entry mcm ni..*_* xceluih tuk org dewasa..blh nk pnjm gak, mtk kat mcik zaiton..

    ReplyDelete
  3. *like* komen kat ataih nee. Heee :p

    ReplyDelete