Followers


Pages

Monday, November 25, 2013

Gembira

Bismillah.

Allahumma Solli ‘Ala Muhammad.

Alhamdulillah, hari ini Allah menghadiahkan"sesuatu"buat hambanya yang hina ini. Kegembiraan ini tidak disangka-sangka namun selaku hamba perlulah mengucapkan dan menzahirkan kesyukuran kepada pemberi hadiah yakni Allah.

Tak disangka, doa pada satu malam Allah dimakbulkan Allah pada hari yag sama, betapa hebat nya Allah, mengatur  alam dan merencana setiap inci perkara. Benarlah kalam nya “ Sesungguhnya janji ALLAH itu pasti”
Tentang hajatnya apa, moga menjadi rahsia peribadi antara Allah.Alhamdulillah. :)

Mari kita renungi sejenak ayat ini pada surah As Syuraa ayat 19 berbunyi:
“Allah  Maha Lembut tadbirNya (serta melimpah-limpah kebaikan dan belas kasihanNya) kepada hamba-hambaNya; Ia memberi rezeki kepada sesiapa yang dikehendakiNya (menurut peraturan yang ditetapkan), dan dialah Maha Kuat, Lagi Maha Kuasa.

Buat semua,ingatlah kegembiraan didunia hanya bersifat sementara kerana itu hanya satu penguat buat kita agar sentiasa istiqamah dalam beribadah, bukanlah bersifat kekal kerana itu boleh menjadikan kita terus lupa kerana kebahagiaan yang hakiki hanyalah dijanjikan di syurga kelak.

Termuhasabah melihat golongan yang bersungguh-sungguh menjaga hak Allah, moga golongan seperti mereka ini dapat dicontohi. Sesungguhnya Allah menjanjikan kebahagiaan buat mereka. Tumpang gembira dan didoakan mereka sentiasa istiqamah.

Isilah hari-hari ini dengan keceriaan dan bergembira bertemu dengan Allah. Selamat bergembira buat golongan beriman!

No comments:

Post a Comment